Internship Research Project, Summer 2016 ‑ Yaz Stajı Araştırma Projes, 2016
The Research Internship Summer Practice aims to provide interns the opportunity to work on a research project, use digital tools in order to create a digital campaign that will impact the lives of people. The purpose of this semester’s Internship was to raise awareness of the poor living conditions of Balat and Fener districts face today despite the recent urban development through the Rehabilitation Project and get visible enough to get talked about.
The duration of this research Internship was two intense weeks in order for students to develop their ideas and vision into a digital campaign. First week was solely devoted into researching and learning about the project, we spent time going over and analyzing other successful local and international campaigns. Students were given a Creative Brief to fill out based on their findings on the project’s background, overview, drivers, target audience, competition, message, and visuals. The whole class visited the Fener / Balat location three times, interviewing, spending time and interacting with locals, observing the living conditions, taking photos, capturing videos, creating sketches and seeing how over time gentrification had shaped those two districts.
Second week was devoted gathering all material taken and putting them together in order to create a digital campaign conveying awareness. Students opted in creating video presentations, poster design, calendars and printed materials. Below is some of the work students put together during those two weeks.
Elias Sarantopoulos
Instructor, Department of Communication Design
Bu araştırma stajının amacı, staja katılan öğrencilerin bir araştırma projesinde yer almaları ve bu süreçte dijital araçlardan yararlanarak, insanların hayatlarında etki bırakabilecek dijital kampanyalar yaratma fırsatı edinmelerini sağlamaktır. Bu dönem gerçekleştirilen araştırma stajının hedefi, son dönemde Rehabilitasyon Projesi adı altında devam etmekte olan kentsel gelişim çalışmalarına rağmen, Balat ve Fener ilçelerinde yaşayan insanların içinde bulundukları kötü yaşam koşullarına ayna tutarak, bu durumu görünür kılmak ve üzerinde konuşulabilmesini sağlamaktı. Bu süre içerisinde bir dijital kampanya yaratmak için öğrencilerin fikir ve vizyon geliştirdikleri iki haftalık yoğun bir araştırma süreci gerçekleşti.
Araştırmanın birinci haftası, sadece araştırma ve proje hakkında bilgi edinme ile geçti, bu süreçte diğer başarılı yerel ve uluslararası kampanyalar analiz edildi, öğrencilere bir yaratıcı brief verildi ve öğrencilerden kendi bulguları doğrultusunda proje için arkaplan, genel bakış, sürücüler, hedef kitle, yarışma, mesajlar ve görseller ile bu briefi tamamlamaları istendi.
Öğrenciler, bütün sınıfın katılımıyla Fener / Balat bölgesini 3 defa ziyaret ederek bu bölgede röportajlar yaptılar, yerel halkla etkileşime girdiler ve yaşam koşullarını gözlemlediler; fotoğraf ve video çekimleri gerçekleştirdiler, eskizler yaptılar ve zaman içerisinde kentsel gelişimin nasıl bu iki semti şekillendirdiğini gördüler.
İkinci hafta farkındalık yaratması amaçlanan bir dijital kampanya için, tüm toplanan malzemenin bir araya getirilmesine ayrıldı. Öğrenciler iletişim aracı olarak video sunumu, poster tasarımı, takvimler ve basılı malzemeler yaratmayı tercih ettiler. Bu iki hafta boyunca öğrencilerin tasarladıkları çalışmalardan bazıları aşağıda yer almaktadır.
Elias Sarantopoulos
Öğretim Üyesi, İletişim Tasarımı Bölümü
Reyhan Akdemir, Fener Calendar Sketches
Fener – Balat Photo Gallery
The Faces of Fener, Tuğrul Salcı