1. Yıl – Dönem I
Kodu | Adı | T | P | ECTS |
---|---|---|---|---|
IDE 101 | Tasarımın İlkeleri | 2 | 6 | 8 |
IDE 103 | Tasarım Görselleştirme I | 2 | 2 | 4 |
COD 101 | İletişim Tasarımına Giriş | 3 | 0 | 6 |
COD 103 | Grafik Tasarım Araçları | 1 | 2 | 4 |
ENG 101 | İngilizce I | 1 | 2 | 4 |
TLL 101 | Türk Dili ve Edebiyatı I | 2 | 0 | 4 |
Toplam Kredi | 30 |
1. Yıl – Dönem II
Codu | Adı | T | P | ECTS |
---|---|---|---|---|
COD 102 | İletişim Uygulamaları | 2 | 6 | 8 |
COD 108 | Sunum Teknikleri | 2 | 4 | 4 |
COD 104 | Fotoğraf | 1 | 2 | 4 |
IDE 108 | Sanat ve Tasarım Tarihi | 3 | 0 | 3 |
COD 106 | Tasarım için Kavram Geliştirme | 3 | 0 | 3 |
ENG 102 | İngilizce II | 102 | 2 | 4 |
TLL 102 | Türk Dili ve Edebiyatı II | 2 | 0 | 4 |
Toplam Kredi | 30 |
2. Yıl – Dönem III
Codu | Adı | T | P | ECTS |
---|---|---|---|---|
COD 201 | Tasarım Stüdyosu 1 | 2 | 8 | 10 |
COD 203 | Video Prodüksiyon | 1 | 2 | 4 |
COD 205 | Tipografik İletişim | 1 | 2 | 4 |
IDE 209 | Çağdaş Sanat ve Tasarım | 3 | 0 | 2 |
COD 207 | Programlama | 0 | 3 | 3 |
COD 209 | İnteraktif Tasarım Araçları | 0 | 3 | 3 |
SEC 201 | Sektörlere Giriş 1 | 0 | 2 | 2 |
COD 200 | Yaz Stajı I | 0 | 2 | 2 |
Toplam Kredi | 30 |
2. Yıl – Dönem IV
Codu | Adı | T | P | ECTS |
---|---|---|---|---|
COD 202 | Tasarım Stüdyosu II | 2 | 8 | 10 |
COD 204 | Hareketli Görsel Medya | 1 | 2 | 4 |
IDE 206 | Tasarımda İnsan Faktörü | 3 | 0 | 3 |
COD 206 | Bilgi Mimarisi | 1 | 2 | 4 |
COD 208 | İleri Programlama | 0 | 3 | 4 |
COD 210 | İletişim Tasarımı Tarihi | 3 | 0 | 4 |
SEC 202 | Sektörlere Giriş II | 0 | 2 | 0 |
Toplam Kredi | 30 |
3. Yıl – Dönem V
Codu | Adı | T | P | ECTS |
---|---|---|---|---|
COD 301 | Tasarım Stüdyosu III | 2 | 8 | 10 |
COD 303 | Yaratıcılık ve İnovasyon | 1 | 2 | 4 |
COD 305 | Etkileşim Tasarımı | 1 | 2 | 4 |
HIST 201 | Atatürk İlkeleri ve Ink.Tarihi I | 2 | 0 | 4 |
Sınırlı Seçmeli(Program) | 3 | 0 | 3 | |
Sınırlı Seçmeli(Program) | 3 | 0 | 3 | |
COD 300 | Yaz Stajı II | 0 | 8 | 2 |
Toplam Kredi | 30 |
3. Yıl – Dönem VI
Codu | Adı | T | P | ECTS |
---|---|---|---|---|
COD 302 | Tasarım Stüdyosu IV | 2 | 8 | 10 |
COD 304 | Fikir Geliştirme ve Yaratıcılık Yönetimi | 1 | 2 | 4 |
COD 306 | Kullanıcı Deneyimi Ölçümü | 3 | 0 | 3 |
HIST 202 | Atatürk İlkeleri ve Ink.Tarihi II | 2 | 0 | 4 |
Seçmeli (Fakülte) | 3 | 0 | 3 | |
Sınırlı Seçmeli (Program) | 3 | 0 | 3 | |
Sınırlı Seçmeli (Program) | 3 | 0 | 3 | |
Toplam Kredi | 30 |
4. Yıl – Dönem VII
Codu | Adı | T | P | ECTS |
---|---|---|---|---|
COD 401 | Tasarım Stüdyosu V | 2 | 8 | 10 |
COD 405* | Tasarım Stüdyosu V: Oyun Tasarımı | 2 | 8 | 10 |
COD 407* | Tasarım Stüdyosu V: Sayısal Yayıncılık ve Sanat Yönetmenliği | 2 | 8 | 10 |
COD 409* | Tasarım Stüdyosu V: Etkileşimli Fiziksel Çevreler | 2 | 8 | 10 |
COD 403 | Etkileşimli Pazarlama | 3 | 0 | 6 |
Sınırlı Seçmeli (Program) | 3 | 0 | 3 | |
Sınırlı Seçmeli (Program) | 3 | 0 | 3 | |
Seçmeli (Fakülte) | 3 | 0 | 3 | |
Seçmeli (Fakülte dışı) | 3 | 0 | 3 | |
COD 400 | Yaz Stajı III | 0 | 8 | 2 |
Toplam Kredi | 30 |
4. Yıl – Dönem VIII
Codu | Adı | T | P | ECTS |
---|---|---|---|---|
COD 402 | Bitirme Projesi | 0 | 12 | 12 |
COD 406** | Bitirme Projesi: Oyun Tasarımı | 0 | 12 | 12 |
COD 408** | Bitirme Projesi: Oyun Tasarımı | 0 | 12 | 12 |
COD 410* | Bitirme Projesi: Etkileşimli Fiziksel Çevreler | 0 | 12 | 12 |
COD 404 | Profesyonel Pratik ve Etik | 3 | 0 | 6 |
Sınırlı Seçmeli (Program) | 3 | 0 | 3 | |
Sınırlı Seçmeli (Program) | 3 | 0 | 3 | |
Seçmeli (Fakülte) | 3 | 0 | 3 | |
Seçmeli (Fakülte) | 3 | 0 | 3 | |
** COD405, COD407, COD409 dersleri Tasarım Stüdyosu V’e (COD401) denktir.
** COD406, COD408, COD410 dersleri Bitirme Projesi’ne (COD 402) denktir.
Kısaltmalar:
T = Haftalık teorik ders saati; U = Haftalık uygulama ders saati; AKTS = Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi
Zorunlu Dersler | 40 ders | 195 AKTS |
Program içi (İletişim Tasarımı)Seçmeli Dersler | 8 ders | 24 AKTS |
Fakülte içi (Mimarlık ve Tasarım) Seçmeli Dersler | 3 ders | 9 AKTS |
Fakültedışı (Universite) Seçmeli Dersler | 2 ders | 6 AKTS |
Staj | 3 ders | 6 AKTS |
Total | 56 ders | 240 AKTS |
BÖLÜM İÇİ SEÇMELİ DERSLER
Code | Name | T | P | ACTS |
---|---|---|---|---|
COD 312 | İkon Tasarımı | 3 | 0 | 3 |
COD 313 | Sayısal Tipografi | 3 | 0 | 3 |
COD 314 | Sayısal İllüstrasyon | 3 | 0 | 3 |
COD 315 | Etkileşim Tasarımı Ergonomisi | 3 | 0 | 3 |
COD 316 | Anlatı Yapıları | 3 | 0 | 3 |
COD 317 | İnteraktif Programlamaya Giriş | 3 | 0 | 3 |
COD 318 | İnteraktif Programlama | 3 | 0 | 3 |
COD 319 | Mekansal İletişim | 3 | 0 | 3 |
COD 320 | 3Boyutlu Modelleme | 3 | 0 | 3 |
COD 321 | Görsel Üretim, Gerçekçilik ve Etik | 3 | 0 | 3 |
COD 322 | Tasarım için Rol Oynama | 3 | 0 | 3 |
COD 323 | Ses Dokusunun Temelleri | 3 | 0 | 3 |
COD 324 | Mobil Etkileşim Tasarımı | 3 | 0 | 3 |
COD 412 | Medya için İşitsel Tasarım | 3 | 0 | 3 |
COD 413 | Post Prodüksiyon Teknikleri | 3 | 0 | 3 |
COD 414 | Göstergebilim ve Görsel Kültür | 3 | 0 | 3 |
COD 415 | İnteraktif Sistemler için Kullanıcı-Odaklı Tasarım | 3 | 0 | 3 |
COD 416 | Sanat Yönetmenliği | 3 | 0 | 3 |
COD 417 | Oyun Kuramları | 3 | 0 | 3 |
COD 418 | Sosyal Medya Çalışmaları | 3 | 0 | 3 |
COD 419 | Multimedya Üzerine Kuramlar | 3 | 0 | 3 |
COD 420 | Sinema Akımları | 3 | 0 | 3 |
COD 421 | 3 Boyutlu Animasyon | 3 | 0 | 3 |
COD 422 | Sahne Tasarımı | 3 | 0 | 3 |
COD 423 | Tasarım ve İnovasyon Trendleri Araştırmas | 3 | 0 | 3 |
IDE 101 Tasarımın Temelleri
IDE 101 dersi çeşitli stüdyo projeleri aracılığıyla tasarımın temel öğelerini ve ilkelerini tanıtmayı ve fikirlere somut biçim kazandırmak arayışında öğrencilere yol göstermeyi amaçlar. Bu derste öğrenciler tasarımın temel kavramlarını anlayabilecek, görsel düşünme becerilerini geliştirecek, malzemelerin yapısını tanıyacak, ayrıca tasarımın biçimsel ve mekansal öğeleri aracılığıyla kompozisyon becerileri kazanacaklardır. Dersin hedefi, temel tasarım sorunsalları üzerinde çalışarak öğrencilerin zihin ve el becerilerini geliştirmek, ve problem alanlarına, sıradışı yaklaşımlar konusunda öğrencileri yüreklendirmektir.
IDE 103 Tasarım Görselleştirme I
Resimsel açıdan çizimin temelleri (algı, çizgi, oran/orantı, kompozisyon); temel geometrik biçimler, ürün geometrisi, kompozisyon, perspektifte oran, ortografik çizim, yardımcı görünümler, çoklu görüntü eskizleme, izometrik perspektif, gölge ve perspektife giren gölge, karmaşık biçim tanımlama, örüntü ve kesitler, sayfa düzenleme, grafik düzenleme, arka plan üzerine bilgiler verilir; 2 boyutlu ve 3 boyutlu düşünme yetenekleri geliştirecek çalışmalar yaptırılır.
COD 101 İletişim Tasarımına Giriş
Bu ders, bölümün uygulama alanlarını ve temel yaklaşımlarını tanıtmayı amaçlar. İletişim tasarımının ilk örnekleri, farklı teknolojik platformların tanıtılması, etkileşimli ortam fikrinin iletimi, yaratıcı problem çözümü stratejileri ve düşünce geliştirme yöntemleri, etkin iletişim sağlamak için sözcükleri, imajları ve düşünceleri bütünleştirmeyi ve uygun formatta biçim elde edilebilmesi için kullanılabilecek yöntemler, mekansal iletişim yöntemleri derste işlenecek konulardır.
COD 103 Grafik Tasarım Araçları
Bu dersin amacı temel bilgisayar kullanımı yanında bilgisayar grafiğinde kullanılan temel kavramları tanıtmak, özellikle görüntü işlemeye yönelik yazılımlarda öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Bu kapsamda bilgisayar grafiği kavramı, vektörel ve piksel tabanlı yazılımların temel özellikleri, ortak alanlarının tanıtılması ve özel kullanım noktaları örnek uygulamalar üzerinden incelenecektir.
ENG 101 İngilizce I
Bu dersin temel amacı, öğrencilere akademik düşünme, okuma, konuşma ve yazma becerileri ile birlikte, bu becerileri kendi dallarinda uygulamaya dönüştürecek bir üslup kazandırmaktır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin İngilizce dil bilgisini geliştirmeyi amaçlar.
TLL 101 Türk Dili ve Edebiyatı 1
Bu dersin amacı öğrencilerin sözlü olarak tartışma yürütme becerisini geliştirmektir. Derste Türkçenin özellikleri ele alınacak ve Türk Edebiyatı’ndan seçme metinler incelenecektir. Düzyazı, hikaye ve şiir gibi farklı yazınsal türler okunacak, eleştirel bir gözle incelenecek ve tartışılacaktır. Anlatım bozuklukları, noktalama ve yazım yanlışlarından hareketle Türkçenin doğru kullanımı üzerinde durulacak ve metinlerin tarihsel ve kültürel arka planı incelenecektir.
COD 102 İletişim Uygulamaları
Bu ders, hareketli ya da durağan, yazınsal ya da görsel mesaj ileten, film, roman, reklam, slogan gibi farklı medyaların analiz edilmesi sonucunda seçilen fikir veya temaları temsil etmek üzere kavram geliştirme ve görsel olarak sunabilme becerisinin verilmesini amaçlar. Hazırlanmış bir projenin daha verimli sunulması için gerekli yöntemler, araçlar ve teknolojileri öğretilmektedir.
COD 108 Sunum Teknikleri
Bu dersin amacı, öğrencilere tasarım fikirlerini daha etkili şekilde görselleştirebilmeleri için farklı eskiz ve sunum tekniklerini hem geleneksel hem dijital medya bağlamında tanıtmaktır. Bir tasarımın görsel dili o tasarımın ilettiği mesaj üzerinde etkili olduğundan, bu ders aynı zamanda öğrencilerin form ve içerik arasındaki ilişkiyi kavramalarına, ve farklı teknikler ve araçlar deneyerek kişisel yaratıcılıklarını geliştirmelerine yardımcı olacaktır.
COD 104 Fotoğraf
Bu dersin amacı öğrencileri fotoğraf diliyle ve yöntemleriyle tanıştırmak, ve farklı teknikleri uygulamalı olarak aktarmaktır. Fotoğrafa dair kavramların, temel kamera ve ışık kullanımının, ve bilgisayar ortamında temel manipülasyon tekniklerinin gösterilmesi ile öğrencilere görüntü işleme tekniklerini kullanarak tasarım yapma becerisinin aktarılması amaçlanmaktadır.
IDE 108 Sanat ve Tasarım Tarihi
Ders sanat ve tasarımın erken dönem uygarlıklardan modern döneme kadar estetik ve tarihsel gelişimini aktaracaktır. Toplumsal yönüne vurgu yapılarak, sanat ve tasarım üretildiği dönem ve kültürle olan ilişkisi çerçevesinde ele alınacaktır. Derste görsel sanatlar alanında ortaya çıkan ana akım ve hareketlerin üzerinde durulacak ve sanat tarihine dair genel bir giriş niteliği taşımaktadır.
COD 106 Tasarım için Kavram Geliştirme
Tasarım için kavram geliştirmek, ürün tasarımının ön aşamasını oluşturur. Bu ders kapsamında kavram seçimi, yaratıcı fikir geliştirmek, kullanıcı deneyimi ve tanıtımı gibi başlıklar üzerinde tartışmalar ve uygulamalı çalışmalar yapılır.
ENG 102 İngilizce II
İngilizce I dersinin devamı olarak, öğrencilerin düşünsel, yazılı ve sözlü iletişim becerilerine akademik bir yaklaşım getirmeyi hedefler. Buna ek olarak, öğrencilerin bilgiyi sentezleme ve bağımsız bilimsel araştırma yapma kabiliyetlerini geliştirmeyi amaçlar.
TLL 102 Türk Dili ve Edebiyatı II
Bu dersin amacı öğrencilerin yazılı olarak tartışma yürütme becerisini geliştirmektir. Derste, “Neden edebiyat okuruz?” sorusuna cevap aramak üzere Türk Edebiyatı’ndan seçme metinler incelenecek ve edebiyata farklı yaklaşımlar ele alınacaktır. Derste farklı yazınsal türlerden seçilen kurmaca yapıtlar okunacak ve bu yapıtlar üzerine eleştirel değerlendirme yazıları yazılacaktır. Ders boyunca anlatım bozuklukları, noktalama ve yazım yanlışlarından hareketle Türkçenin doğru kullanımı üzerinde de durulacaktır.
COD 201 Tasarım Stüdyosu 1
İletişim tasarımının mesleki uygulama tabanını oluşturmak üzere hazırlanan bu ders, stüdyo problemleri aracılığıyla, araştırma, fikir geliştirme, biçim oluşturma, yaratıcılık ve etkili görsel iletişim üzerine odaklanır. Uygulama ve tartışmalar, öğrencileri yaratıcı ve etkili iletişim tasarımına ulaştıracak bir tasarım sürecinde kullanabilecekleri yöntem ve teknikleri kazandırmayı amaçlar. Dersin sonunda öğrencilerin karmaşık fikirleri ve mesajları yorumlamak ve görsel biçimde ifade etmek için kullanılan yöntemleri uygulayarak yeni yollar keşfetmeleri amaçlanmaktadır.
COD 203 Video Prodüksiyon
Bu ders öğrencilere çeşitli görsel medyada anlamlı çalışmalar yapmaya olanak verecek sinema diline ilişkin temel grameri tanıştırır ve mise-en scene, sinematoğrafi, yapımcılık, ses-imaj ilişkisi, anlatımcı (naratif) biçim ve anlatımcı olmayan form (belgesel ve deneysel) gibi konu alanları üzerinde durur. Bu ders kapsamında dijital video yöntemlerini, yazılımları ve hareketli görüntünün temellerini aktarmak ve video çekim yöntemlerini ve görüntü işleme tekniklerini kullanarak tasarım yapma becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
COD 205 Tipografik İletişim
Bu dersin amacı öğrencilere tipografinin temel prensiplerinin tanıtmak ve bir iletişim aracı olarak bu alanın dinamiklerine ve yaratıcı potansiyeline hassas bir bakış geliştirmelerini sağlamaktır. Bu kapsamda, ana konuları harf anatomisi, harflerin biçimsel tarihi, sınıflandırma sistemleri, komposizyon ve sayfa düzeni, okunaklılık, okunurluk, ve tipografik ifade oluşturmaktadır. Basılı ve sayısal ortamda tipografik tasarım deneyimi ile birlikte, bu ders öğrencilere yaratıcı süreçlerini zenginleştirmek ve iletişim tasarımı problemlerinde yazı unsurlarını kullanabilecekleri yeni yollar keşfetmek için aracı olmayı amaçlar.
COD 207 Programlama
Öğrencilerin uygulama yapabilmelerini sağlayacak ve giriş niteliğinde olan bu derste, programlama dili ile ilgili kavramların verilmesi hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda bu ders Programlamaya Giriş, Program Yazılım Aşamaları, Veri Yapıları, Operatörler, Karar Yapıları, İnteraktif Karar Yapıları, Fonksiyon ve alt programlar, Diziler, Giriş-çıkış uygulamalarını kapsar.
COD 209 İnteraktif Tasarım Araçları
Bu ders boyunca öğrencilerin etkileşimli medya tasarım gereçlerini deneyimleyerek etkileşimli medya tasarımının pratik temellerini öğrenmesi beklenmektedir. Dersin içeriğinde bilgisayar grafikleri teorisine giriş, HTML, Dreamweaver ve Adobe Flash ile farklı uygulamalar yoluyla etkileşimli araçların deneyimlenmesi ve yazılım ile benzerlikleri ve farklılıkların gösterilmesi bulunmaktadır.
IDE 209 Çağdaş Sanat ve Tasarım
Derste öğrencilere modern dönemden itibaren günümüze kadar çağdaş sanat ve tasarım tarihindeki önemli hareketler ve tartışmalar aktarılacaktır. Kültür ve postmodernizmle ortaya çıkan yeni temalar üzerinden ders, sanat ve tasarım alanına dair tarihsel ve yönteme dair tartışmalara odaklanacaktır. Bunlar arasında; alternatif modernlikler, bienalleşme, disiplinlerarasılık, sanatçının özerkleşmesi, kültür kurumlarının değişen rolü, yeni teknolojilerin tasarım ve sanat alanına etkileri gibi konular bulunmaktadır.
SEC 201 Sektörlere Giriş I
Öğrencilerin çalışma hayatı ve endüstri profili açısından ele alınan dört sektörde derinlemesine bilgi kazanmasını sağlayacaktır. Bunlar arasında, Finansal, Bilişim ve İletişim Teknolojileri, Sosyal ve son olarak gelişmekte olan sektörler yer almaktadır. Öğrencilere sektörel bilginin yanı sıra, endüstri ile ilgili en güncel bilgilere ulaşabilmeleri için gerekli beceriler de tanıtılacaktır. Kapsamlı sektörel bilgiler, iş dünyasından konuk konuşmacılar, firma ziyaretleri, ilk elden endüstri deneyimi ve vaka çalışmaları ile pekiştirilecektir.
COD 200 Yaz Stajı I
Yaz stajı öğrencilere reklam ajansı, grafik tasarım stüdyosu, multi-medya stüdyosu, halkla ilişkiler ofisi, gazete, televizyon yapım stüdyosu gibi çalışma yerlerinde organizasyon yapısı ve çalışma koşulları hakkında deneyim kazandırır.
COD 202 Tasarım Stüdyosu II
Dersin amacı sayısal öncesi ve sonrası görsel bildirişim ve tasarım uygulamaları, sorunları, bunlara yönelik eleştiriler, diğer uygulamalar üzerinde görüşlerin basılı araçlar ve ekran üzerinde değerlendirilmesidir. Öncelikle imge-metin ve konu ilişkileri üzerine odaklanan bu derse, öğrenciler, amblem ve logo tasarımı, kurumsal kimlik sistemleri, görsel bildirişim sistemleri, kitap, katalog, CD-Rom ve web için grafik tasarım gibi konular üzerinde çalışır.
COD 204 Hareketli Görsel Medya
Bu ders bilgisayar ortamında iki boyutlu yapıya sahip animasyon tekniklerinin öğretilmesini hedefler. Bu çerçevede, bilgisayar ile animasyonda kullanılacak temel uygulama programlarının tanıtılması, piksel tabanlı yazılımların animasyonda kullanımı, vektörel tabanlı çizim programlarının animasyonda kullanımı, piksel ve vektör tabanlı programlar arasında dosya transferlerinin yapılma şekilleri, storyboard ile animasyon planlama konuları işlenerek, seçilen bir konu çerçevesinde 2-boyutlu bir animasyon çalışmasının tamamlanması üzerine uygulamalar yapılır.
IDE 206 Tasarımda İnsan Faktörü
Tasarımda insan faktörü yöntem ve ilkeleri; kullanıcı, ürün ve verilen hizmet arasındaki ilişkinin gelişiminin fiziksel, biomekanik ve zihinsel unsurlarının incelenmesi; kullanıcı boyutu ve antropometri kavramı; arayüz kavramı ve kullanıcı-akıllı ürün etkileşimi yaratılmasındaki temeller.
COD 206 Bilgi Mimarisi
Bu dersin amacı ağ tasarım planlaması ile ilgili temel bilgi erişimine yardımcı olmaktır. Bilgi tasarımının dinamiklerini ticari iletişimden tasarlanmış nesnelerle etkileşime kadar geniş bir yelpazede tanıtmayı hedeflemektedir. Bilgi tasarımı üzerine teorilerden başlayarak, farklı alanlarda uygulamalı çalışmalara öncülük etmektedir. ‘İçerik geliştirme, ‘sıralama’, ‘etkileşim’ve yöngüdüm‘, işlenecek konular arasında bulunmaktadır.
COD 208 İleri Programlama
Bu ders nesneye dayalı programlama dili kavramlarını vermeyi amaçlar. Dönem süresince Programlama Tekniklerinin İncelenmesi, Yapısal Programlama, Yapısal Olmayan Programlama, Modular Programlama, Nesneye Dayalı Programlama, Nesneye Dayalı Analiz, Nesneye Dayalı Tasarım ve Görsel programlamaya giriş üzerinde durulur.
COD 210 İletişim Tasarımı Tarihi
Bu derste modern tasarım üzerine geliştirilen kuramlar ve etkileşim tasarımı sürecini kapsayan tasarım kuramları incelenerek öğrencilerin etkileşim tasarımı süreci üzerinde kuramsal bir bilgi birikimine sahip olması hedeflenir.
SEC 202 Sektörlere Giriş II
Öğrencilerin çalışma hayatı ve endüstri profile açısından ele alınan dört sektörde derinlemesine bilgi kazanmasını sağlayacaktır. Bunlar arasında, Perakende, Sağlık, Turizm ve Gayrimenkul, Üretim ve son olarak gelişmekte olan sektörler yer almaktadır. Öğrencilere sektörel bilginin yanı sıra, endüstri ile ilgili en güncel bilgilere ulaşabilmeleri için gerekli beceriler de tanıtılacaktır. Kapsamlı sektörel bilgiler, iş dünyasından konuk konuşmacılar, firma ziyaretleri, ilk elden endüstri deneyimi ve vaka çalışmaları ile pekiştirilecektir.
COD 301 Tasarım Stüdyosu III
Bir anlatımın ses, video ve tipografi kullanılarak iletilmesine odaklanır. Bu amaçla interaktif medya için video tasarımı üzerine çalışmalar yapılır. Bu ders kapsamında konuların seçimi, metinsel araştırmalar, problemin ortaya konuşu ve ilk fotografik eskizler ile hazırlık yapılır. Projenin akış şemaları, kullanılacak araçların belirlenmesi, işlenmemiş fotoğraf ve video görüntülerinin tamamlanması, grafik öğelerin hazırlanması sonrasında, fotoğraf tabanlı animasyonlar, etkileşim araçlarının tasarlanması, video ve fotoğraf kurgusu, metin öğelerinin tamamlanması üzerine çalışmalar gerçekleştirilir ve proje internet ortamına hazır hale getirilerek sunuşu yapılır.
COD 303 İletişim Tasarımında İnovasyon
Bütün disiplinlerde yaratıcılık ve inovasyon açısından çekilen kısırlığın temel nedeni, öğrenilebilen bir yetkinlik olan yaratıcılığın, tüm yönleriyle (fikir yönetimi, sorunu yeniden-çerçeveletmek, motivasyon,imgelem, ekoloji, görselleştirme, vb.) ele alınamamasıdır. Yaşam bilimlerinden güzel sanatlara, hukuktan tıbba, mühendislikten siyasal bilimlere bir çok alanda karşılığı ve etkisi olan bu görece yeni disiplin,sağladığı sinerji etkisiyle disiplinlerarası alanda kayda değer katma değerli sonuçları da tetiklemiştir. İki saati sınıf ortamında kuramsal olarak işlenecek olan dersin, sonraki bir saati uygulamalı olarak işlenecektir.
COD 305 Etkileşim Tasarımı
Bu ders, etkileşim tasarımı disiplinine ve uzmanlık alanına giriş yapar, endüstriyel tasarım, insan-bilgisayar etkileşimi, bilişsel psikoloji ve mimarlık gibi etkileşim tasarımının gelişimine etki eden alanlar ile ilişkili olarak ele alır ve ürünleri nesne olarak anlama yerine olaylar ve deneyimler olarak algılamaya yönelerek bu uzmanlık alanının gelişimine odaklanır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkileşim tasarımı ile olan ilişkisi çerçevesinde etkileşim tasarımı sürecinde kullanılan kavramsal araçlar ve metodlar tanıtılır, arayüz tasarımı, interaktif ve zaman tabanlı medya kavramları üzerinde durulur. Ders kapsamında, etkileşim tasarımı açısından günlük hayatta kullanılan farklı örneklerin tartışılması ve bu pratiği anlamak için yapılacak stüdyo tabanlı egzersizler yoluyla öğrenciler, kavramsal araçları ve metodları etkileşim tasarımı sürecinde yaratıcı bir şekilde kullanmayı öğrenirler.
HIST 201 Atatürk İlkeleri ve Ink.Tarihi I
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersi, modernleşme ve düşünsel hareketler açısından Osmanlı İmparatoluğu’ndan Cumhuriyete kalan mirasın kimliği ve niteliği üzerinde durur. 19. yüzyılın ilk yarısından 1. Dünya Savaşına kadarki dönemde, Osmanlı İmparatorluğu’nun Avrupa devlet sistemi ve kamu hukukuna uyum çabalarına ve İmparatorluğun dış politikadaki rolüne odaklanır.
COD 300 Yaz Stajı II (Büro)
Bu yaz stajında öğrencilerin; televizyon, multimedya, halkla ilişkiler ve reklemcılık gibi görsel-işitsel medya yapımlarının etkin katılımcıları olmaları beklenmektedir. Öğrencilerin planlama, medya entegrasyonu, yapım teknik ve araçları konusunda takım çalışması, takım iç ilişkileri ve yapım-müşteri ilişkilerini anlamak üzere detaylı gözlemler yapmaları istenmektedir.
COD 302 Tasarım Stüdyosu IV
Bu stüdyo dersinde öğrenci bir multimedia ürünün 10 altın kurala göre fonksiyonelliğini sağlamak için seçilen konuya uygun interaktivite olasılıklarını dener ve kullanıcı reaksiyonlarını test eder. Her dönem öğrenciye farklı tasarım problemi çözmek üzere farklı proje konuları verilmektedir. Dersin amacı temel interaktif medya becerisini kazandırmaktır. Gerçek müşterilerin, organizasyonların veya firmaların desteklediği gerçek projelerin üzerinde çalışılması tercih edilir.
COD 304 Fikir Geliştirme ve Yaratıcılık Yönetimi
Bu ders bilgi yönetiminin ve kollektif zekanın önemli bir kolaylaştırıcısı olarak interneti tanıtmayı amaçlamaktadır. Dersin odaklandığı konular,web 2.0 olarak tanımlanan bir dizi sosyal, teknolojik ve ekonomikl eğilimleri bir araya getiren bir dizi eğilimdir. Wikiler, blog, prediction markets, recommender systems ve socıal network gibi gelişmekte olan araçları kapsamaktadır.Bu araçların nasıl ayıklanarak bilgiyi yaratımı sağlandığı ve bu araçlardan kurumsal ortamlarda nasıl yararlanılabileceği cevaplanması amaçlanan sorulardır.
COD 306 Kullanıcı Deneyimi Ölçümü
Bu ders, insanın kavrayışının ve algılayışının temellerini anlamaları amaçlanmaktadır. Ders kapsamında, insanların bir işi gerçekleştirme yolları ve biçimlerinde kullanıma uygun ve güvenilir sistemler için insan faktörünün anlaşılabilmesi üzerinde durulacaktır. Öğrencilerden, insanların farklı tasarım bileşenlerine nasıl tepki verdikleri ve bu tepkileri bilinçli olarak tasarım sürecinde nasıl kullanabileceklerini öğrenmeleri beklenmektedir.
HIST 202 Atatürk İlkeleri ve Ink.Tarihi I
Türkiye’de modernleşme sürecinin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel yönlerini analiz eden bu iki dönemlik dersin ikinci bölümünde, iki kutuplu dünyada siyasal rejimin demokrasiye geçiş süreci; 1960-1980 arsında uygulanan ithal ikameci sanayileşme; bu stratejinin sona erdiği 1980lerde uygulamaya geçen “açık ekonomi” politikaları ve bu politikaların toplumsal, siyasal ve kültürel sonuçları; Türkiye Cumhuriyetinin Avrupa Birliği ile olan ilişkileri ve bu sürecin devlet ve toplum arasındaki ilişkiye olan etkilerine değinilecektir.
COD 401 Tasarım Stüdyosu V
Öğrenciler mekânsal bilgi sistemlerini araştırırlar. Yön bulma, navigasyon, etkileşimli sergileme, oyun gibi deneysel projeler üzerinde çalışılır. Fizisel mekanın getirdiği sınırlamalar göz önünde bulundurularak gerçek mekanlar veya seçilmiş alanlar için verilen konuda etkileşimli proje hazırlarlar. Öğrencilerden, geçmiş stüdyo deneyimlerinde edindikleri etkileşim bilgisi, grafik tasarım deneyimi ve video sunum çalışmaları ile kavramsal arka planı kullanarak kendilerine ait bir tasarım çalışması gerçekleştirmeleri beklenir.
COD 405* Tasarım Stüdyosu V: Oyun Tasarımı
Bu stüdyo Oyun Tasarımı modülü için tasarlanmış ileri düzey tasarım projelerine odaklanır. Araştırma alanını mekânsal bilgi sistemleri, yön bulma, navigasyon, karakter tasarımı, etkileşim ve navigasyon konuları oluşturur. Öğrencilerden, geçmiş stüdyo deneyimlerinde edindikleri etkileşim bilgisi, grafik tasarım deneyimi ve video sunum çalışmaları ile kavramsal arka planı kullanarak kendilerine ait bir tasarım çalışması gerçekleştirmeleri beklenir.
COD 407* Tasarım Stüdyosu V: Sayısal Yayıncılık ve Sanat Yönetmenliği
Bu stüdyo Sayısal Yayıncılık ve Sanat Yönetmenliği modülü için tasarlanmış ileri düzey tasarım projelerine odaklanır. Araştırma alanını bilginin organizasyonu, etkileşim, navigasyon, yayın tasarımı, kurumsal kimlik sistemleri ve sanat yönetmenliği konuları oluşturur. Öğrencilerden, geçmiş stüdyo deneyimlerinde edindikleri etkileşim bilgisi, grafik tasarım deneyimi ve video sunum çalışmaları ile kavramsal arka planı kullanarak kendilerine ait bir tasarım çalışması gerçekleştirmeleri beklenir.
COD 409* Tasarım Stüdyosu V: Etkileşimli Fiziksel Çevreler
Bu stüdyo Mobil Etkileşim Tasarımı modülü için tasarlanmış ileri düzey tasarım projelerine odaklanır. Araştırma alanını konuma özel medyadan arttırılmış gerçekliğe uzanan farklı teknolojiler için yön bulma, bilgi mimarisi, navigasyon ve etkileşim konuları oluşturur. Öğrencilerden, geçmiş stüdyo deneyimlerinde edindikleri etkileşim bilgisi, grafik tasarım deneyimi ve video sunum çalışmaları ile kavramsal arka planı kullanarak kendilerine ait bir tasarım çalışması gerçekleştirmeleri beklenir.
COD 403 Etkileşimli Pazarlama
Bu ders kapsamında Etkileşimli Pazarlama tum boyutları ile ele alınacaktır. Ogrenciler dönem boyunca sektörde ilk elden uygulanan interaktif pazarmala ilkelerini ögreneceklerdir. Bunun yanında vaka calışmaları ve tartışmalar ile desteklenecek olan derse, dünyanın önde gelen markalarında çalışan konuk oğretim elemanları davet edilecektir.
COD 400 Yaz Stajı III (Stüdyo)
Yaz stajı III kapsamında öğrencilerin televizyon, multi-medya, film ve reklam kampanyalarına ilişkin görsel işitsel medya yapımlarının üretim ve üretim sonrası safhalarında aktif olarak katılımları hedeflenmektedir.
* Bu dersler COD 401 dersinin muadilidir.
COD 402 Bitirme Projesi
Bu ders öğrencilerin kendi çabalarıyla oluşturacakları araştırma-geliştirme, planlama, programlama ve tasarım, yapım (üretim ve üretim sonrası) aşamalarını içeren; programda edindikleri bilgi ve becerileri yansıtacakları kapsamlı konularda farklı iletişim bileşenleri ile kapsamlı tasarım projelerini gerçekleştirmeyi ve projelerin görsel/işitsel olarak sunulmasını amaçlar.
COD 406** Bitirme Projesi: Oyun Tasarımı
Bu ders, öğrencilerin Oyun Tasarımı uzmanlık modülü kapsamında oluşturacakları araştırma-geliştirme, planlama, programlama ve tasarım, yapım (üretim ve üretim sonrası) aşamalarını içeren; programda edindikleri bilgi ve becerileri yansıtacakları kapsamlı konularda farklı iletişim bileşenleri ile kapsamlı tasarım projelerini gerçekleştirmeyi ve projelerin görsel/işitsel olarak sunulmasını amaçlar.
COD 408** Bitirme Projesi: Sayısal Yayıncılık ve Sanat Yönetmenliği
Bu ders öğrencilerin Sayısal Yayıncılık ve Sanat Yönetmenliği uzmanlık modülü kapsamında oluşturacakları araştırma-geliştirme, planlama, programlama ve tasarım, yapım (üretim ve üretim sonrası) aşamalarını içeren; programda edindikleri bilgi ve becerileri yansıtacakları kapsamlı konularda farklı iletişim bileşenleri ile kapsamlı tasarım projelerini gerçekleştirmeyi ve projelerin görsel/işitsel olarak sunulmasını amaçlar.
COD 410** Bitirme Projesi: Etkileşimli Fiziksel Çevreler
Bu ders öğrencilerin Mobil Etkileşim Tasarımı uzmanlık modülü kapsamında oluşturacakları araştırma-geliştirme, planlama, programlama ve tasarım, yapım (üretim ve üretim sonrası) aşamalarını içeren; programda edindikleri bilgi ve becerileri yansıtacakları kapsamlı konularda farklı iletişim bileşenleri ile kapsamlı tasarım projelerini gerçekleştirmeyi ve projelerin görsel/işitsel olarak sunulmasını amaçlar.
COD 404 Profesyonel Pratik ve Etik
Dersin amacı, tasarım kariyerlerine başlarken yararlanacakları bilgi ve yöntemleri sunarak öğrencilerin akademik hayatlarından profesyonel alana geçişlerine hazırlamaktır. Ders hem uygulamalı ve hem de kuramsal çalışmaları barındırır. Kuramsal kısım öğrencilerin iletişim tasarımı mesleğini profesyonel düzeyde kavrayabilmeleri amacıyla, kariyer stratejisi, piyasa eğilimleri, iş yönetimi, tasarımcı-müşteri ilişkileri, telif hakları, iş kanunları ve tasarım etiği gibi konularda seminer ve tartışmaları içerir. Uygulamalı projeler ise öğrencilerin başvurularında kullanabilecekleri gereçleri edinmesi amacıyla özgeçmiş hazırlanması, portfolyo tasarımı gibi konuları içerir. Dersler aynı zamanda davetli profesyonellerin sunumları ve saha gezileriyle desteklenecektir.
** Bu dersler COD 402 dersinin muadilidir.